söndag 10 juni 2007

Härliga helg!

Full aktivitet varje lugn stund, det är så jag lever mitt liv. Eller åtminstone om full aktivitet innebär äta en lång frukost, shoppa, slappa i parken, grilla, åka till stranden och spela brännboll i parken. Min helg har varit en riktig semester helg och det innebär att man gör det som faller en in!

Igår blev jag inbjuden av "the senior staff" (Linda, Kristina och Lovisa) att närvara vid deras avslutningsfrukost. Kristina har ju som bekant varit i Lund en sväng men har nu återvänt till London för att tillbringa resten av sommaren där. Lite sorgligt... det är det varenda gång man skiljs åt för en lite längre period, men vi börjar som sagt bli vana. Frukosten var i alla fall ett utmärkt sätt att inleda helgen! Tack för inbjudan vännerna!

Efter frukosten gick Kristina och jag en liten runda på stan och jag köpte tre par nya glasögon! Ja, riktiga glasögon! Har velat byta bågar väldigt länge, har haft mina förra kanske sedan -99 eller 2000. Alldeles för länge helt enkelt! Och nä, de var inte speciellt dyra, men det gör mig ingenting, jag tycker att förändringarna jag kan göra med mitt utseende bara genom att byta glasögon är oslagbart!!!

På eftermiddagen var Alex och jag en sväng i Botaniska trädgården och sedan grillade vi hos Mona och Håkan. Ett par parti boule blev det också.

Idag har Alex och jag slappat oss igenom förmiddagen och nu har precis kommit hem från stranden. Lomma-beach är lite av ett white-trash getto vid den här årstiden! (Förlåt alla ni som tar illa vid sig för att ni älskar Lomma!) Jag föredrar mindre ställen och hela sydkusten!!! Jag tycker till och med att det är för långt från stranden till kiosken, men det är kanske bara min bortskämda sida som talar.

Ikväll blir det också häng i parken med brännboll och god mat! Vi hörs....

Kram


Ps. Så här kul kan man ha med Mona och en buske, efter några glas vin!

1 kommentar:

Kristina sa...

Det var ett rent nöje att ha vår honorary member med på mötet. Stora kramar!