lördag 30 juni 2007

Jag har blivit mamma!!!!


Ja, det är sant! Här är ett av de små liven som jag kan välja mellan. Men det har inte direkt varit den lättaste förlossningen. Aliss fick sin första valp runt halv elva tiden i går kväll, sedan dröjde det till ca ett på natten innan valp två kom. Fram till fyra på morgonen kom tre valpar till. Klockan åtta i morse hade Aliss fortfarnade krystvärkar, men ingenting hände. Vi körde in med hela lilla familjen till Djursjukhuset i Malmö och efter att Aliss blivit röntgad kom det plötsligt en valp till vid 10-tiden. Då fick vi även reda på att det fanns två valpar kvar i magen! Tyvärr gick valp nr. 6 inte att rädda. Dess moderkaka hade lossnat inuti magen och då kan valpen inte överleva särskilt länge.

Men nu kommer det jobbigaste: jag var tvungen att åka till Lund för jag skulle vara på jobbet kl. 12! Jag har bara gått och väntat hela dan på att sluta jobba så att jag kunde ringa hem och höra hur det gått. Och tro det eller ej den sista, och sjunde, valpen kom vid fyra tiden i eftermiddags!!!! Båda två valparna som låg kvar i magen när jag åkte överlevde! Underbart!!! Nu längtar jag till Löderup Strandbad jättemycket, men har ingen möjlighet att ta mig dit förrän efter nästa helg... ARGH!!!

Min bebis finns där!!!!

Kram på er alla

PS. Hade en fantastisk midsommarafton, som går att läsa om på Lindas blogg. Se bland mina favoritlänkar! Vi saknade dig mycket Kristina!!!!

3 kommentarer:

Kristina sa...

Grattis! Forstar att du langtar.
Kramar!

Linda sa...

Gullig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi kan passa den sen! (när den är rumsren ;-)

Jonas har blivit helt såld på att skaffa hund efter mötet med Wilma. Tråkigt att han är så allergisk bara...

Lovisa sa...

Men gud vad söt!! Åh, det ska bli så kul att få lov att träffa den! Grattis och kram