tisdag 10 juli 2007

Underbara Semester

Håller just nu på att bli tokig!!!! Jag vet att resultatet för mina studier har kommit upp på studera.nu men det är tekniska problem med hemsidan så jag får inte reda på någonting!!!! Skitnervös blev jag helt plötsligt... tänk om jag inte kommer in??!? Jag vet att jag har kommit in på distansutbildningen, men jag hade föredragit en termin i Lund.

Förutom detta akuta problem så leker livet för tillfället! Jag jobbar inte längre kvar på mitt gamla jobb och lämnar därmed mitt gamla liv litegrann. Det känns bra. Nya utmaningar väntar i höst och jag ska ta mig an dem med största allvar... men fram tills dess ska jag njuta ett par veckor först! Bröllopet närmar sig och allt börjar falla på plats, nu ska jag bara börja sy min klänning som jag ska ha på nästa bröllop. Jag har en hel del att stå i, men ska försöka ta en sak i taget. Jag ska faktiskt börja meddetsamma. De sista detaljerna innan bröllopet ska fixas och sedan ska jag faktiskt se om jag kan boka in några hudvårdskonsultationer! Se om jag kan komma igång helt enkelt!

Och nu, dax att återse en gammal vän...
Dagens Tips: Att skriva "Att göra"-listor är faktiskt riktigt bra. Jag sätter mig ner på kvällen, samlar mina tankar och försöker sammanfatta alla "måsten" som jag kommit på under dagen. Det kan vara allt från att betala räkningar till att köpa nylonstrumpor (fråga inte) eller gå och träna. Dessa "måsten" skriver jag sedan på en "Att göra"-lista inför morgondagen. Med stöd av listan kan jag sedan ta itu med dagen och få en hel del saker gjorda... Saker som man kanske annars skjutit på morgondagen. Är det något på listan som inte blivit gjort kan man alltid föra över det på nästa dags lista! Känn ingen press dock... Listan ska bara användas som stöd och påminnelse, inte styra dit liv. Var även försiktig med att bli för ambitiös!

Många Kramar

Inga kommentarer: