måndag 16 juli 2007

Små förändringar

Jag är ju helt för att göra små förändringar, och då företrädesvis i mitt hem. Textilier är alltid lätta att förändra och just nu har jag ett sug efter att arbeta med textilier.
Här kommer mitt problem. Jag är nöjd med hur mitt vardagsrum ser ut. Det ska inte förändras förrän till hösten när det är dax att ändra färgskala. Sovrummet är okej... och i köket finns knappt några textilier. Min vilja att skapa tar ibland ut sig i, för vissa, extrema och ibland onödiga projekt. Min uppfinningsrikedom ska dock aldrig förkastas.

Igår fick vaktmästaren inom mig lite tillfredställelse. Utanför vårt staket och strax innanför har ogräset och gräset fått härja fritt. Anledningen? En handdriven gräsklippare som inte är jätteeffektiv. Igår fick jag, med hjälp av en sladdvinda i ett bälte kring höften, igång vår nya turkosa grästrimmer! Nice! Det blev väldigt fint och det är fantastiskt skönt att slippa skämmas för trädgården.

Idag har jag tagit mig an vår sänggavel. Eftersom det ska komma en liten babyhund till familjen, ville jag göra lite mer plats i sovrummet, framförallt på min sida. Min sänggavel har varit byggd som ett hyllsystem, och vi kan väl säga att ingenting av träkonstruktionen finns nu längre kvar. tro mig, vi har fortfarande en sänggavel, men den är mycket nättare. Det är trevligt med små förändringar!

Förresten så har jag fortfarande inte bestämt mig vilken valp jag ska ha.... Förhoppningsvis blir det lite lättare när dom börjar visa lite personlighet!

Kram

2 kommentarer:

Kristina sa...

Helt plotsligt kommer det att saga klick och DA vet du vilken du vill ha. Saknar dig!

Linda sa...

Ååååh - små hundar! Du kommer säkert hitta den perfekta och då kommer jag komma och tokgosa med den varje ledig stund!
KRAM!

(din bolero är förresten fortfarande under kontroll - vi får ta det när vi kommer hem från Dalarna)