fredag 24 juli 2009

Campingvecka!

Nu har vi gjort det...campat färdigt för det här året!

I måndagskväll drog vi från Stockholm till Kolmården First Camp. Vi kom ganska sent, så det blev snabb tältresning och sedan blev en liten upptäcktsförd på området innan vi gick och la oss. På Tisdagen blev det Kolmårdens Djurpark för hela slanten! Det började regna ungefär vi tvåtiden, men vad gör lite regn?
Vi stannade på Kolmården First Camp mellan tisdag och onsdag också, åt middag på en liten restaurang vid småbåtshamnen på kvällen och njöt ett par timmar i solen på onsdagen innan vi begav oss till Uppsala och Fyrishovs Camping.
Onsdagen avslutade vi på Fyrishovs äventyrsbad där vi badade både inne och ute, åkte vattenrutschbana och blev förskräckta över barnens lekar i vattnet. (De stod på varandra så att den som låg på bottnen skulle få märke på mage eller rygg av utsugsgallret.)
Vi käkade även middag på den trevliga restaurangen inne på badhuset...vi var de enda som var där, men maten var alldeles utmärkt! Det blev en runda minigolf innan vi kröp till kojs på onsdagskvällen.
På torsdagsmorgonen käkade vi frukost i samma restaurang innan vi packade ihop och begav oss till centrum. Det blev en del shopping, lunch på Åkanten och ett besök till Domkyrkan innan vi drog vidare till Gävle.
Vi kom hit till Furuviks Camping vid 18-tiden och eftersom vädret var kass och myggerna ettriga så bestämde vi oss för att åka in till Gävle. Vi spatserade runt i Gamla Gefle och gick förbi Gävleborg, men eftersom vädret var som det var, så kunde vi inte riktigt njuta av stället. Vi hamnade på en restaurang i en liten park, mitt på ett torg där det fanns lite livemusik. Vi stannade ett par timmar, käkade och lyssnade på musik och sedan drog vi tillbaka till campingen. På grund av myggen stannade vi vid servicehuset, duschade och gjorde oss iordning och sedan körde vi ända fram till tältet (det var en bit) där vi kastade oss in i tältet... Phu!

Nu har vi ätit frukost. Tältet är genomblött och vi är lyckliga över att sova i riktig stuga i natt!