fredag 17 juli 2009

Semester

Jag skyller på att det är semester... det är därför det har varit dålig uppdatering...

Förra veckan byggde jag och far ett trädäck utanför stugan. Det tog hela veckan och blev inte färdigt förrän i måndags.
Lördagskvällen den 11 juli spenderade vi tillsammans med Mariette på Saltsjöbadens spa för att fira att ännu en av flickorna joinat 30-årsklubben.
på söndagen fick vi besök av Alex och Malin A och senare även Håkan och det blev en traditonell tur till Löderups marknad. Det blev en riktigt trevlig dag.

I måndags åkte Mona, Håkan, Alex och jag till Simrishamn för lite härligt sommarmys. Det blev lite shopping, glas i hamnen och för de riktigt inbitna (Mona och Håkan) museibesök på Österlenmuseét.
Tisdagens tur gick till Kivik med familjen efter att vi firat morfars 89 årsdag med bakelser på trädäcket. Vi brukar vara rätt duktiga på att avverka marknaden och njuter nästan mer av att sitta och fika och snacka lite goja!!!
På onsdagen åkte jag och Mona till stan (Ystad) där jag fick en behandling av vår underbara vän och naprapat Lovisa. Sedan blev det en tur till en liten butik som heter "Hemlängtan" med fantasktiska antika smycken och ett konstnärkooperativ där en modist antagligen ska tillverka min huvudbonad till vårt bröllop! På kvällen gick alla systrarna på bio i Tomelilla och såg Harry potter och Halvblodsprinsen.

I går åkte jag hem till Lund igen och idag har vi kört nästan hela vägen till Stockholm. Just nu sitter vi i Andreas lägenhet i Huddinge och väntar på att maten ska bli färdig. Imorgon börjar semesterveckan på riktigt med en hejdundrade bröllopsfest!!!!

Kram

Inga kommentarer: