onsdag 2 september 2009

Flitig som katten!

Jag är flitig på jobbet, flitig med träningen och flitig hemma! Gud vad BRA jag är... man måste peppa sig själv lite ibland. Men jag har faktiskt varit ovanligt duktig:
Min deadline på fredag är redan spikad. Lite småfix kvar, men färdig. Detta är tack vare Malins fantastiska excel-dokument som jag har haft extremt mycket hjälp av, så det är egentligen Malin som har varit duktig!

Jag håller igång mina tre träningspass i veckan: I måndags sprang jag 3 km (sprang hela vägen utan att gå!!!) och idag har jag simmat i ca 30 minuter, över 40 längder och några av dem medan vågmaskinen var på!

Hemma: Jag hinner plocka ur diskmaskinen, fixa snyggt i köket, tvätta och vika, gå promenad med Björn, vara aktiv på facebook, blogga och se hela "So you think you can dance" innan jag störtar i säng... och vaknar pigg (nåja) dagen efter!

Kan det kanske vara så att när man trivs riktigt bra på jobbet och dessutom håller sig aktiv, så blir man piggare och orkar mer hemma! Tidigare kom jag hem om kvällarna och kände mig stressad över att sitta i soffan eftersom jag inte orkade göra någonting vettigt... energin har verkligen förändrats...

Kram

1 kommentar:

Kristina sa...

Låter bra tycker jag!