måndag 21 september 2009

Kulturnatten

Helgen har varit full av roligt jobb. I fredags tog jag med mig Sushi hem och somnade tidigt på soffan. I lördags var jag på jobbet vid 11.30 för att förbereda lite innan vi begav oss till Stadshallen för att ställa iordning vårt info-bord.

Jag hade jobbat på torsdag och fredag för att göra snygga A3 plancher som sammanfattar verksamheten på Kultur Lund och trots att det säkert inte va speciellt många som läste dem i lördags, så tyckte alla att jag gjort ett arbete som är värt att behålla och använda i andra informativa sammanhang. Jag satt vid infobordet tillsammans med Tina, Petra, Daniella och Eva från 13.00-16.45 (vi hade verkligen inte behövt vara 5 stycken, men det var väldigt kul). Sedan drog LitteraLundgänget till Kulturen för att se Lennart Hellsing himself inviga höstens stora Hellsingutställning. Det var helt fantastsiskt mycket folk där och vi kom inte in förren själva invigningen var över och Lennart stod och signerade böcker. det var då man ångrade att man inte hade en gamal Krakel Spektakel-bok med sig!

Efter Kulturen gick jag till Linda, som passat Björn hela dagen, och sedan hade vi följe upp till Geologicentrum där vi mötte Malin och Erika och fick se Lindas film om Skånes geologi. Väldigt fin film!

Efter det stack Malin, Erika och jag till Skissernas Museum. Jag skäms för att jag aldrig varit där tidigare, men det är min förlust.... och vilken förlust sedan!!!
HAr ni inte varit på Skissernas Museum i Lund så är det, utan tvekan värt ett besök. Det är så unikt att jag sätter det på min lista över favoritmuseum tillsammans med Musée d`Orsay.
Jag skulle kunna stanna där för evigt....

Men på grund av min söta lilla Björn blev det bara en snabb runda i vimlet på Stortorget innan jag åkte hem.

I går var jag hos Mona och rensade hennes garderob. Rätt så lyckat, även om vi kanske inte hann med allt. Förhoppningsvis räcker det för att väcka lite nya tankar och idéer.

Vecka som kommer inkluderar mer effektivt jobb. det är bara fyra veckor kvar till LitteraLund, ett veterinärbesök på onsdag, ungdomsting imorgon och förhoppningsvis ett Malmöbesök på torsdag med Linda!

Kram

Inga kommentarer: