fredag 24 augusti 2007

Har ni hört det senaste?

Såg på nyheterna igår att numera är det fullkomligt lagligt att säga; att tala skånska är som att kräkas en smula. Uppenbarligen hade denna tvist angående en skribents påstående tagit sig hela vägen upp i en rättssal, framför en domare som hade dömt till skribentens fördel, trots protester. Jag, på min klingande vackra skånska menar att om man ska ge min dialekt en liknelse som överhuvudtaget ska få någon behållning, så måste man göra det ordentligt! Att tala skånska är INTE "som att kräkas en smula" utan "som att KLÖKAS en smula"! Känn på den!!!! För alla er som inte talar skånska så betyder klökas.... äh, slå upp det vet ja'!

Annars är det jobbigt lugna tider här! Jag har varit i Lund i en vecka, Kristina har kommit hem och jag har hunnit med att både sy Gretas tärnklänning och rensa ut Malins garderob. Dessutom har jag passat Vilmah ett par dar och det har gått bra... men gud vad jag längtar till imorgon!!!! Imorgon är det den stora leveransdagen! Jag ska hämta min bebis!!! Eller rättare sagt, jag åker till Löderup i morgon och tar med honom hem på söndag. Dessutom blir det kanske mer än en för det finns två valpar kvar och för att avlasta mina föräldrar lite så tänkte jag erbjuda mig vara fodervärd för en av dem, tills den säljs. Jag vet att jag kommer klara av att sälja den, men jag vet inte om Alex är lika förtjust över tanken. Nåja, vi får se hur det blir... det är inte alls säkert att det är några valpar alls kvar efter den här helgen! I vilket fall som helst så ser jag fram emot att få hem Ponnin!

Många kramar

Inga kommentarer: