söndag 13 juli 2008

En händelserik helg

Helgen har kantats med allvarliga och mindre allvarliga tillställningar. I fredags fick jag ledigt från jobbt för att kunna närvara vid Zandras mammas begravning. Vi vr i Uppståndelsens kapell i Ytad som är ett väldigt litet, men vackert kapell. Begravningen var väldigt fin... mycket vackra blommor, en ung empatisk präst, otroligt vacker musik (bl.a. Angel av Robbie Williams och Fix me med Coldplay) och mycket sorgsna tårar. Jag tror att Både Joys och Zandra fick ett ordentligt avslut i och med begravningen och dom förstod nog att de inte är ensamma i världen utan att de faktiskt har ett starkt kontaktnät.

Det fick bli en tur in till stan efter en lite samling vid "Soldattorpet" och sedan åkte vi ut till stugan, käkade lite gått och gick en lång promenad med hundarna innan jag begav mig tillbax hem till Lund.

Anledningen till att jag var tvungen att köra hem var för att jag jobbade igår. Jag jobbar en lördag på hela sommaren och det var givetvis denna helgen. Me det var okej, rätt så lungt! Igårkväll var vi på Andreas överaskningsfödelsedagsfest. Det var verkligen jättetrevligt! Vi var inte så många och vi sattch snackade skit hela kvällen. Lisa och Anders var där och Lisa och jag gjorde planer inför nästa vecka... Vi körde hem vi kvart över 2 på natten och kom hem till en lite annorlunda hem än vi lämnade. Först trodde vi att Anna eller Ola kanske varit och hållt Björne sällskap ett tag, men det var ingen kvar och det såg lite "obäddat" ut i en av sofforna... men sedan hittade vi lappen från mor och far som våldgästat ett par timmar! Anna hade blivit lite skärrad när hon kom in efter Björnes kvällspromenad, men det kunde ju inte vara mer perfekt att mor och far kunde passa Björn de sen timmarna!

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: