tisdag 8 juli 2008

Hemma och landat

Nu har jag äntligen landat lite sedan vår fantastiska födelsedagshelg. Att hoppa upp tidigt på måndagsmorgonen för att gå och jobba tog ut sin rätt i gårkväll. Helt otroligt vad nya intryck under en helg kan göra med en.
Trots en kort redovisning i lördags tänkte jag nu berätta hur HELA överraskningshelgens såg ut!

Vi börjde fira reda på onsdagskvällen med Carte d'or-glass, Mousserande och Simpson the Movie. Alex var extatisk. På torsdagen lämnade vi Björn i lägenheten (till Alex stora förtret) och stack norrut. Alex gissade vilt och blev glad när jag berättade att vårt mål var Skånes djurpark. Vi spenderade hela tosdagen i parken och vid fyra tiden gav vi oss av igen. Alex hade ingen aning och blev väldigt förbryllad när vi stannde utanför hans mammas hus, men när vi gav oss iväg igen med både alex mamma coh mormor i bilen, så blev han ännu lite mer förvirrad. Men när vi väl svängde av mot Sturup började han ana vart det skulle bära av... London nästa!

Vi blev en timme och 25 minuter försenade på Sturup, men det var inte hela världen. På fredagen utforskade jag och Alex själv stan med hjälp av "the Original City Tour-bussarna" och vi hann kanske med en femtedel av det vi först trodde vi skulle hinna med, men vi såg trots allt en hel del! Dagen resulterade dock i lite ömma fötter och middagen på The Narrow var en skön och framförallt mer fotriktig avslutning (The Narrow ligger kanske max två kvarter från Kristinas och Linus lägenhet). En drink på lokala baren (inte puben) och lite Wii avslutade kvällen!

Lördagen var lugn och skön och Sex and the City-filmen var precis det jag hade förväntat mig. Efter att jag sett ett "bakom kulisserna"-program visste jag att jag antagligen skulle gråta mig igenom hela filmen... och det gjorde jag! Bara kläderna gör mig gråtmild och Kristina tyckte säkert att jag var lite väl lättpåverkad, en det tog inte lång tid förrän hon och jag snyftade ikapp! Underbara film! Jag ser fram emot att se den igen, snart!

På söndagen skulle vi dra redan vid lunch så Alex och jag beslöt oss för att ta en rejäl engelsk frukost. Eftersom det öste ner gick vi ner till Kristinas och Linus Deli "Verde" på "gården". Jag åt äggröra med kallrökt lax och varm choklad medan Alex åt en äkta engelsk frukost med juice. Först bestämde sig vårt underbara värdpar att stanna hemma, men det tog inte många i minuter efter att vi gått ner innan de gjorde oss sällskap. En jättefin avslutning på en underbar helg. Hemfäde gick smidigt, men det fanns ju en sista överraskning...

Mor och Far och Björne kom och hämtade oss på flygplatsen och sedan begav vi oss till Staffanstorp för att stiga in på en mycket familjär och mysig liten 30-årshappening. Lite släkt och vänner, god mat, trevliga presenter och mycket kärlek i luften gjorde helgen fullkomlig och Alex och jag somnade gott när vi kröp ner i våra egna sängar den natten.

Kram

Inga kommentarer: