måndag 1 december 2008

Novembersnö och Decemberregn

Vi kommer från en vecka med ett nästan decimeterhögt snötäcke på marken men traskar rakt in i ett milt och regnigt decemberväder. Mycket underligt...

Sen sist har julskyltningen kommit upp på jobbet och allting tuffar på i lite för snabb takt. Som tur är är jag alltid ute i god tid med julklappar, så jag har bara några stycken kvar, men jag känner mig trots allt lite stressad. Mitt planerade schema (på jobbet) gick inte riktigt igenom eftersom den helg som jag skulle vara ledig plötsligt blev en jobbhelg och jag nu var tvungen till att ta min lediga helg, som jag planerat avnjuta i Löderup, redan denna helgen som egentligen skulle varit en "Kristina-helg".

Men så fick jag de halvt bra, halvt dåliga nyheterna att Kristina inte kan komma hem innan jul och det var tyvärr det bästa som kunde hända för nu slipper jag klämma in min favorit London-bo mellan alla andra stressiga planer och långa jobbdagar ända fram till julafton! Kristina... jag lovar att jag har mycket mer tid efter jul, jag har dessutom semester i mellandagarna och börjar inte jobba som vanligt igen förrån den 2 januari, så jag ska nog kunna vara riktigt normal och nerlugnad igen tills du kommer till Lund!



Helgen var trevlig med jobb, stjärnupphängning, Olas 30-årsfest och härligt adventsfirande hos Familjen Nicklasson!

1 kommentar:

Kristina sa...

Har full förståelse för detta. Ser fram emot kvalitetstid i januari dock (bara de kan ge mig ett datum snart!). Jag diggar skarpt att få spela en så stor del av ditt inlägg. :)