lördag 27 december 2008

Lugna juldagar

I jämfört med många tidigare år så har vi haft relativt stillsamt födelsedagsfirande för mina dåligt planerade systrar den här julen. Som många redan vet så festar vår familj lite extra den här helgen eftersom både storasyrran och lillasyrran fyller år; 26 och 27 december. Mycket dåligt planerat. Vi är nämligen ofta väldigt utmattade när allt är över. Men detta året har det varit precis lagom trivsamt med precis lagom många inblandade och precis lagom avslappnat!

Vår kusin och hennes familj, som vi umgås nära och ofta med, kom till kaffe och kaka i går eftermiddag. Självklart var även mormor och morfar här. Lagom till kväll var alla som bostblåsta och bara familjen + Rasmus var kvar hemma och njöt av hemmagjord sushi. Det blev superbra!

Idag har vi varit i stan och fikat hos Sanna och Zandra. Vi var så trötta på allt sött som vi stoppat i oss i helgen, så vi välkommnade varmt scones och the.

Ikväll har mor, far, Mona och jag myst framför Harry Potter och den Flammande Bägaren och trots att jag börjar känna en nalkande förkylning (halsen känns tjockare än vanligt) så ser jag fram emot stugjobb imorgon och shopping i nästa vecka... Jag måste ju utnyttja min semester!!!!!

Kram

PS. Måste bara säga at jag har fått dom två saker som stått högst på min önskelista de senaste åren: En Cobratelefon och Sex and the City-boxen... bland annat! Jippey!

1 kommentar:

Kristina sa...

Ojojoj! Vilken julskörd! Grattis. Kram