fredag 2 januari 2009

Det nya årets intåg

Det nya året har anlänt och jag sitter smått frusen på jobbet och försöker hitta på något att göra. det har gått två timmar av min arbetsdag och jag har haft sammanlagt 12 kunder. Suck
Vi har det väldigt lugnt nu i en period innan det är dax för Alla Hjärtans Dag. Ja, det är snart... vi skyltar upp redan den 15 januari.

Nyårsafton var lugn och väldigt trevlig! Vi hade inventering på Nova mellan 7.30-10.00 så det blev siesta på soffan ett timmar när jag kommit hem. på eftermiddagen fick jag färgat håret och allt annat fixat i lugn och ro, för vi var inte bjudna till festen förrän 18.30.
Eftersom Alex och Jag gärna arbetar effektivt, tog vi vårt lilla pick och pack och vår lilla hund och gick till festen... så fick Björn sin kvällspromenad också! På grund av den relativt sena middagen gick kvällen snabbt och efter att alla tjejer nästan sjungit slut på sina röster till ABBA-singstar fick vi nästan springa ut för att inte missa 12-slaget! Vårt värdpar bor väldigt nära Stadsparken och vi intog därför en liten kulle och hade fin utsikt över både parken, söder och stan.
Sedan fortsatte givetvis kvällen en stund till framför Singstar.

Vi hade allt som allt en mycket trevlig kväll. Killarna fick snacka om sin älskade bandy och tjejerna fick sjunga tills rösterna svek. Till och med Björn fick ett bra firande eftersom det fanns två andra hundar på festen och det blev ett himla röj!

Gårdagen spenderades hemma och jag fick faktiskt ordentligt städat efter en ganska rörig julhelg! Fantastiskt skönt! Nu blir det jobb för mig i en och en halv dag och sedan blir det ledighet tre dagar till! Inte dåligt alls!

Förresten så har min kära kollega Therese fått besked om att hon bara kommer jobba januari ut och sedan måste sluta. Verkligen jättetråkigt och det skrämmer mig något att jag inte är säker på om jag har ett jobb i april...

KRAM

Inga kommentarer: