fredag 9 januari 2009

Vad hände egentligen?

Min första arbetsvecka 2009 har varit mycket omtumlande. Jag har inte velat blogga om det förrän jag varit helt säker på om informationen jag fått verkligen stämt, men nu vet jag och här kommer hela historien i korthet:

I onsdags ringde jag till Tranåslist för att rätta till en beställning jag gjort och då fick jag reda på att alla leveranser till min butik blivit stoppade av min chef (ute på Nova). Det fanns ingen anledning angiven.
Senare på dagen när jag äntligen fick tag på min chef fick jag reda på att han haft ett möte med huvudkontoret och om parterna inte kom överens så skulle butiken konkursförvaltas.
Igår (torsdag) fick jag reda på att parterna inte kommit överens och idag, klocka ett höll vi butiken stängd i lite mer än en timme för att helt enkelt bli uppsagda!
Nu jobbar jag på uppdrag av konkursförvaltaren i väntan på att den samme ska skaffa en överenskommelse med huvudkontoret, som med största sannolikhet ska ta över driften av butiken.

Detta innebär för mig, förhoppningsvis, fortsatt anställning, men ingenting är säkert än.

Givetvis kommer fler uppdateringar om min fortsatta arbetssituation, och just nu känns allt ganska spännande!

KRAM

Inga kommentarer: