onsdag 21 januari 2009

Ta vara på ledig tid

Visst, man kan självklart alltid vara mer effektiv, men jag tycker ändå jag har fått relativt mycket gjort de senaste dagarna. Idag har jag varit ledig en hel vecka. De första två dagarna var verkligen riktiga soffdagar...och det kan jag väl tycka att man är värd. I fredagskväll hade Alex match i Ystad så vi passade på att hälsa på Linda, Rasmus och lilla magen Molgan. Och Björn fick tillfälle att hänga lite med halvbror Alfons.

Vi stannade över natten och gav oss relativit tidigt ut till Löderup för att hjälpa till lite i stugan. Det underbara med stugrenoveringen är våra fina fika pauser, och under vår vistelse hos föräldrarna, mellan 9.30-15.00, fikade vi inte mindre än tre gånger! MYS!
På lördagkvällen var vi hos Danne och Linda på fest... och som vanligt är 95% av gästerna män och man får jobba stenhårt för att få dom ifrån det givna samtalsämnet - bandy!

På söndagen brunchade vi hemma hos Kay och Jannika och vi fick tillfälle att se både lilla Selma (Kay och Jannikas dotter) och lilla Maja (Maria och Mathias lilla dotter) som också var på besök. Sedan blev det stor shoppingtur på Citygross innan vi begav oss hem för en mysig hemmakväll.

I måndags när jag vaknade var det dags att ta tag i saker och ting. Jag har länge velat rensa upp vår såkallade datorhylla, så det tänkte jag göra... men när man inte har någonstans att göra av grejorna så får man helt enkelt fixa det först..... så det blev först en tur till Ikea!
Efter en del rensande och städande kom Kristina för vår planerade snackekväll! Vi lagade mat, snackade skit och hade allmänt trevligt.

Igår var jag först och främst och hämtade Vilmah vid 9-tiden i Malmö för Mona skulle på möte. Sedan blev det en promenad med hundarna innan jag mötte upp med Kristina på Skult vid 10. Jag tog en kaffe och satt och skvallrade medan Kristina blev klippt och sedan tog vi en snabb runda runt köpcentrat.
Vid 12 skildes vi åt och jag begav mig hemåt för att sy lite. Jag har nu sytt ett förhänge till våra cd-hyllor och ny kuddfodral till soffan.

Alla dessa dagar har passerat med urinvägsinfektionskänningar, som jag först idag har kontaktat vårdcentralen för och dessutom har ingen från jobbet hört av sig än.
Men vet ni vad det allra värst är???

Att hur mycket jag än städar och fixar så är det lika uppställt igen en dag senare!
Dags att ta itu med tvätten, disken, klädhögarna och gardinupphängningen igen!

Kram!

1 kommentar:

Familjen Wiman: sa...

Hej!

Sms dig i förra veckan men vet ej om det kom fram..
Tråkigt med jobbet. Hoppas de snart hör av sig igen för DU är ju bäst på det!
Vi är ju så supernöjda med vår tavla till Emilia.

Hörs! / Kram Maria