torsdag 5 februari 2009

F*cking, J*vla Myndigheter!

Jag har väntat på att få min lön från konkursboet utbetalt de senaste två veckorna. Jag har pratat med myndigheten som har hand om det två gånger och konkursförvaltaren en gång. Handläggaren på myndigheten var relativt trevlig och lovade att ta hand om ärendet så fort de fått dem från konkursförvaltaren. Detta var fredagen den 30 januari.

Idag ringde jag igen. Jag fick reda på att papperna kommit in och de låg uppenbarligen "överst i högen". Då gör handläggaren följande (inte samma som tidigare):

Vänder sig ifrån telefonen in till sina kollegor och säger: Varför ligger dessa papper överst i högen? Innebär det att vi ska ta dem först? Ida, känner du igen namnet Sofia O? Hon säger att hon pratat med dig två gånger!

I bakgrunden hör jag: Nä...känner jag inte igen...ja, det som ligger underst i högen är nyast... vilket företag sa du?

När handläggaren kommer tillbaka till telefonen är det enda besked han kan ge mig att det kan ta upp till två veckor innan lönen kommer... DET INNEBÄR EN VECKA TILL!

Papperna ligger alltså i en hög, och har gjort det den senaste veckan, och inte en j*vel har tittat på dem...mer än för att lägga dem i högen! Om det nu tar två veckor att handlägga dem, så måste det ju ta två veckor från och med nu, eftersom ingen har rört dem sen de kom den 30:e! Eller så behöver det egentligen inte ta två veckor, utan bara två bankdagar efter det att de faktiskt tagit tag i ärendet! Och eftersom jag ringde och bad på mina bara knän om att de skulle prioritera ärendet (inte för min skull, utan för min kollega som inte har en sambo att luta sig mot) så skulle man kunna tro att dom kan få tummarna ur... och faktiskt skynda på ärendet lite grann... DET LÅG ÄNDÅ ÖVERST I HÖGEN!!!!!

Jag hatar verkligen myndigheter som gör så här! Det värsta är väl att jag totalt bröt ihop när jag pratade med handläggaren så nu kommer det väl ta ännu längre tid bara för det...
Det allra värsta är att jag måste meddela de dåliga nyheterna till min kollega!

Kr*m

3 kommentarer:

Familjen Wiman: sa...

Håller med dig! Usch myndigheter!!! Grr..
Som du vet så har ju vi fått vår skörd av idiotmyndigheter. Känns som om man skulle tipsa tidningarna o tvn om sånt här, eller va säger du?

Håller tummarna för att du får dina pengar snart!!!

Många kramar Maria m fam.

Kristina sa...

Kraaaam!

Anonym sa...

Håller på dig! Inget fel att vara känslosam. KRaM