tisdag 24 februari 2009

Otrevliga följder

Vi spenderade helgen, efter vårt lilla bokbytarbesök i Trelleborg, helgen i Löderup för att hjälpa till med stugrenoveringen. Men vad som kunde varit en riktigt trevlig sammankomst slutade med att nästan alla fått influensa! Helgen var helt okej och vi fick åtminstone lite gjort, men far började känna av flunsan redan i lördagseftermiddag och i går (måndag) föll vi en efter en som furor! Mor var först, sen Mona, sen jag och sist, än så längen, min svåger. Helt sjukt!

Lungorna känns minimala, luftvägarna ofantligt trånga och febern går minst sagt i vågor! Jag var dock och jobbade hela dagen i går och idag jobbade jag från 9-14. Jag kan ju inte riktigt stanna hemma hur som helst från mitt jobb....

Och en mycket tragisk händelse har skett. Det var min dramalärare från gymnasiet som körde postbilen. Hon var bara 38 år och har man och två barn. Hon var en fantastisk människa och jag kommer sakna henne.

Karm

1 kommentar:

Kristina sa...

Usch då. Krya på dig! Kram