måndag 23 mars 2009

Saker och ting börjar komma iordning på jobbet och jag kan äntligen ägna mig åt den roligaste delen av mitt arbete, nämligen inramningar! Jag ska tillexempel rama in en maskeraddräkt imorgon... ska se om jag kan fotografera och visa upp!

Å andra sidan finns det alltid orosmoment på jobbet. I lördags när jag bytte spotlights i taket la jag märke till att sju stycken lösrörslampor var helt ur funktion, det är 14 st lysrör!!!!
Problemet är att vår el inte är helt hundra. I höstas gick elen helt och hållet i våra lokaler och det berodde på ett elfel som inte gick att lösa på ett korrekt sätt. Eletrikern var tvungen att göra en "loop" på någon koppling i elskåpet och jag har ingen aning om vad det innebär. Om jag bytar ut 14 st lysrör... kommer hela systemet överbelastas då???? Det är roligt med lite spänning i vardagen, men man vill ju inte få en stöt ;).

I helgen har Alex haft sin andra balsexa-spelning (han hade en förra helgen också) med sitt nya band Eastlane. Balsexa innebär efterfest, för alla er som inte pluggat i lund, och spelningen börjar med andra ord inte förrän kl 3 på natten. Alex var inte hemma förrän 7.30 på söndagsmorgonen och det innebär en ganska seg söndag.

Lördagen fick också bli lite lugnare. Vi åt en fantastisk middag uppe hos Ola och Anna och bara slappade fram tills Alex skulle iväg... Då sov jag nästan i soffan, jag fattar inte hur han orkar!

Till helgen blir det förhoppningsvis en tur till landet... det var längesedan! Det ska bli jätteskönt!
Kram

Inga kommentarer: