onsdag 1 april 2009

Vårvärme

Idag har det utan tvekan varit vårvarmt. När jag var ute och gick med Björn var det utan mössa, utan vantar och med jackan öppen. Underbart!


I helgen var jag ute vid stugan och utförde lite gammalt hederligt kroppsarbete. Åtta tallar har fällts på tomten och denna helgen forslade vi bort den största delen av stockarna och grenverket som legat utspridda över hela tomten. Jag ska absolut inte klaga, men det var rätt tungt jobb och jag hade som tur var redan bokat en tid till naprapaten idag!

Annars var det en trevlig helg, om än något kort, men vi fick tillfälle att träffa våra kusiner (som vi alltid har lika trevligt med) eftersom mitt ena kusinbarn fyllde 15.

På jobbet går allting bra. Vi har rätt så mycket inramningar och det är verkligen jätteroligt. Jag har gjort två objektsinramningar nu bara den senaste veckan, tyvärr har jag glömt ta bilder...

Helgen som kommer blir fullspäckad med middag i Malmö hos Lovisa och sedan mysig 30-årsfest hos Karin, som liksom Kristina har fyllt "vuxna" i veckan!
Jag pratade med Marre igår och gratulerade Inder till hans körkort, men tänkte att jag gör det en gång till här...om han skulle läsa det ;) GRATTIS TILL KÖRKORTET, INDER!!!!

Jag har förresten börjat fundera över att skriva en bok...jag har till och med kommit på en början. Det är faktiskt himla roligt och självklart skriver jag bara för min egen skull.... det kommer nämligen, med största sannolikhet, inte bli speciellt bra... men det ska bli kul! Jag har pratat med några få människor om det, som verkar tycka att det är en okej idé och jag tänkte "varför inte?" Vi får se vad det blir av det.

Idag har jag varit ledig, men inte hunnit med det jag ville hinna med, nämligen att söka jobb. Jag får väl sätta mig ner och ta ett ryck nu meddetsamma!

Kram

Inga kommentarer: