måndag 6 april 2009

Smått chockad

Efter att ha hört de oroväckande nyheterna om skalven i Italien, gick jag till jobbet med Lovisa i tankarna (hon befinner sig i Rom för tillfället). Men denna nyhet skulle tyvärr inte bli den värsta för min del idag.

Idag har jag nämligen blivit uppsagd från mitt jobb. Jag jobbar min allra sista dag som butikschef på Gallerix lördagen den 2 maj. Det är extremt tråkigt att inte veta vad som väntar om en månad. Att man måste börja söka jobb på allvar och att man helt plötsligt är arbetslös... Situationen är PEST och jag var tvungen att fälla en liten tår när jag insåg att min Gallerixtid är slut. Jag har trivts mycket bra, och det blir jobbigt att behöva skiljas från allt....och alla; Kenneth till exempel, som jobbar på tranåslist och som jag pratar med varje dag...sorgligt... :'(

Sorgligt

5 kommentarer:

Lovisa sa...

Vad tråkigt att höra vännen, tänker på dig! Men förhoppningsvis kan det bli starten på något nytt och ännu bättre. KRAM!

Kristina sa...

Fy vad tradigt. Och ledsamt. Hoppas du får en bra start i arbetsökandet. Tänker på dig. Kram

Familjen Wiman: sa...

Usch nä va tråkigt o höra! Gallerix verkar ju inte ha en aning om vad de förlorar!!

Stor kram till dig från mig (o familjen).

Jessica Leonardsson sa...

Fy vad tråkigt Sofia! Lycka till i arbetssökandet!!!

Kram från Jessica

Tea sa...

Tack för all omtanke! Nu har den värsta chocken lagt sig och jag känner mig redo att anta nya utmaningar!