onsdag 15 april 2009

Orkar inte riktigt just nu...

Jag har inte skrivit på ett tag, en vecka eller så, vilket beror på att jag inte riktigt orkat.
Påskhelgen spenderade jag ute hos föräldrarna och jag fick ett ordentligt smakprov på hur det är att vara småbarnsförälder. Det fick vi allihopa!

Den glada lilla familjen, med storasyrran i spetsen begav sig från BB direkt ut till mina föräldrar för att fira påsk. Vad vi alla smärtsamt fick uppleva var att ammningen inte kommit igång ordentligt (inte helt lätt att veta uppenbarligen) så lille bebben skrek minst en gång i timmen ca 5-15 min per gång, hela natten till lördagen! Stackaren, han var jättehungrig! Så fort affärerna öppnade var vi snabbt på plats för att köpa ersättning och så plötsligt förvandlades den högljudda varelsen till ett lugnt och avslappnat litet knyte! Resterande nätter var rena drömmen i jämnförelse!

Givetvis blev det konstrunda, dock en VÄLDIGT kort eftersom trafiken var kaosartad. Istället spenderade vi mesta delen av helgen i stugan! Där är så underbart nere när det är fint väder!

Nedräkningen inför "min sista dag på Gallerix" är i full gång. Det känns fortfarande helkasst, men jag håller för tillfället på att förfina min ansökan så att jag kan komma igång och söka lite ordentliga jobb! I sommar tror jag att jag kommer förbli ledig, ja om jag inte får drömjobbet förståss. Jag har förstått att ett skitjobb kan göra större skada än nytta vid eventuell mammaledighet eller arbetslöshet i framtiden.

Kram, Kram

Inga kommentarer: