måndag 29 juni 2009

Intensiv helg

Efter fredagens syfrenensi var jag inte riktigt i fas med mig själv och kände mig stressad redan på fredagskvällen över helgens aktiviteter, men det har faktiskt gått oerhört bra...ja förutom då att jag glömde Björn i stugan med resten av familjen när jag skulle köra hem till lund i gårkväll.

På lördagen begav jag mig till residence Jillehed/Larsson och väntade på att bruden skulle dyka upp. Håruppsättningen gick snabbt och smidigt att göra och det blev riktig Prinsessestatus på Rebecka när hon var helt färdig!

Utanför Bosebykyrka på Kulturen

När blivande makar gett sig i väg för fotografering, stannade jag kvar och hjälpte Mona, Eva och syster Carina med smink och lite annat! Ni som läser Monas blogg har med all säkerhet sett Monas munsår...men har man en syster som är bra på hår och make up så kan man få ögat att vila på något annat!!!!!

Inte ett munsår i sikte

Givetvis var jag i kyrkan och såg vigseln och sedan, efter att gett Alex en puss när han kommit hem från Tyskland, körde jag ut till stugan!

På söndagen kom Henrik ut redan vid halv 11 och så fort vi gjort oss iordning gav vi oss av till Hörups kyrka för att öva. När Christian och Jessica dök upp med tvillingarna var vi i full gång med övandet. Dopet gick jättebra och pojkarna var hur snälla som helst, även vår sång gick riktigt bra.
Vi följde med till mottagningen efteråt och sedan blev det tillbaka ner till stugan där jag i lugn och ro kunde ställa mig och byta ut mina trasiga framljus.

Jag skjutsade Henrik in till stan och kom inte på förrän vi var i Ystad att jag glömt Björn. Som tur var körde Sanna och Zandra hem strax efter mig och jag väntade därför kvar i Ystad för att kunna få med mig Björn hem... snacka om virrig matte!

Kram

Inga kommentarer: