tisdag 9 juni 2009

Snacka om gråbeige dag

Jag tog lite ofrivillig sovmorgon idag och Alex väckte mig inte förrän 10, Ups! Det blev en ganska omedelbar promenad med Björn och sedan, vad jag skulle kalla, brunch på uteplatsen. Vädret var helt okej, så jag bestämmde mig för att ta det lite lugnt, lägga mig på en filt på gräsmattan och läsa lite ur min bok (Tillsammans är vi mindre ensamma" av Anna Gavalda - mycket bra!). Men sedan kom molnen.

Jag gick in, sydde färdigt en viss brudklänning och kände mig väldigt osugen på att sätta mig och söka jobb...eller gå ut med Björn...eller läsa min bok... eller göra något annat. Alex var åtminstone hemma och kunde göra ingenting tillsammans med mig. Sen började det regna.

Då bestämde vi oss för att få något gjort, så vi stack till Empir uterum i Skurup, fick ett 10 minutersmöte och en lösning på vårt uteplatsproblem och körde sedan hem igen... Men tro det eller ej, det var värt det!

Sedan blev det en regnig promenad med Björn och sedan dess har vi bara slappat, läst, tvättat och grejat med datorn. Himlen har varit grå och vår dag har varit beige. Inte världens bästa kombination!

Kram

Inga kommentarer: