söndag 6 april 2008

Körde till Löderup i fredagskväll och överraskade mor och far mitt i "Så ska det låta". Det var stughelg den här helgen och det kändes bra att kunna sätta igång tidigt på lördagen. Mor, far, Linda och Rasmus har redan kommit väldigt lågt och rivit ut både köket och delar av toaletten, så nu börjar det äntligen synas att vi gör lite ordentliga framsteg. Igår så visades prov på både grubblande ingenjörstänkande och ren mansstyrka, eller i detta fall kvinnostyrka! Fatta hur skönt det är att gå loss med en slägga på en vägg. En vägg som dessutom visade sig göra lite motstånd.... Väggen mellan duschutrymmet och den sedan 29 år aldrig använda bastun var ett rent djävulstyg! Vi sparade den till idag, men Far och jag höll på att gå under innan vi fick ner vägghelvetet och jag lovar, den är inte mer än en och en halv meter lång. Men givetvis fick vi ner den till slut. Jag känner mig dock något mör idag. Bilder kommer en annan dag!

Igårkväll (lördag) fick vi alla en välförtjänt paus när vi åkte till en av mina kusiner och firade ett av mina kusinbarn som fyllde 14 år. Vi har alltid lika trevligt när vi träffas och vi har anammat en praktisk liten grej som kallas tjejbordet där alla yngre tjejer samlas vid ett eget bord...gärna i ett eget rum där dörren, ofta på begäran av övriga festdeltagare, stängs för att vi helt enkelt är för högljudda, vilket vi givetvis inte är...fast jag tror det ringde i mina öron i gårkväll när jag gick och la mig... nåja.....

Intrigerna tätnar även kring vårt sommarprojekt, men inte på grund av vårt bygge utan på grund av vårt akuta erosionsproblem och våra stackars nya, ovetande, danska grannar som köpt stuga för 2,6 miljoner och inte fått någon information om den akuta erosionsproblematiken! Nu vankas möte med advokater och risk för återköp om danskarna inte blir kompenserade...sååååå spännande! Och vi är givetvis på danskarnas sida!

Helgkramar

Ps. Sörjer givetvis att jag har fått lämna Björne på gården eftersom det både är ett heldagsmöte i Hässlehom (tror jag det var) och en tvådagarskurs i Tranås denna veckan för min del :-(

Inga kommentarer: