måndag 28 april 2008

Att inte kunna göra det perfekt

Idag har det varit sjukt fint väder och jag har gjort en riktigt bra inramning av en matta idag, så hur kan det då komma sig att en lite händelse kan vara så nedslående. En kund har lämnat in en hel kasse med ramlister (fyra ramar i delar), köpta i Italien, som skulle spikas ihop. Det var inte jag som tog emot kunden i förra veckan så informationen som jag fick var alltså att det skulle vara två ramar och inte fyra. Det visade sig, när jag tog fram canvasdukarna som skulle monteras i ramarna att det var en dubbelram, alltså två ramlister som sitter ihop. Nu till problemet:

Spikningen gick hyfsat, listerna var lite vridna och dåligt sågade så jag gjorde det bästa jag kunde av situationen. Jag spände duken med hjälp av kilarna och märkte då plötsligt att duken inte längre fick plats i ramen... jättekul! Jag fick alltså banka ihop ramen igen så att duken blev slapp igen för att den skulle få plats. Jag ringde till kunden för att han skulle komma in och se problemet och vad får man höra? Han var absolut inte otrevlig, men har var ju tvungen att kommentera hur dyra konstverken och ramarna varit och hur dyra vi var för ett "inte så bra utfört arbete". Jag försökte komma med olika lösningar, som givetvis kostar mer pengar, men han ville verkligen behålla ramarna från Italien. Till sist kom jag på att han kan byta ut kilramen, men det tyckte han också kostade för mycket! Märk väl; den ena ramen var ca 90x90 cm så man kan ju inte direkt förvänta sig att det ska vara gratis! Allt jag ville säga var: TA DIN J-VLA SKROTRAM OCH SE TILL ATT FÅ DEN IHOPSATT NÄSTA GÅNG DU KÖPER "DYR KONST"!!!!! Jag gör det absolut bästa jag kan och kunden tror det är jag som varit på och sågat och grejat med ramen. Suck... Jag gick och sura och mummlade för mig själv hela vägen hem. J-vla skitram!

Vad som däremot är riktigt roliga nyheter att lilla tillskottet Nicklasson har kommit!!!!!Puss på er !

Kram

Inga kommentarer: