torsdag 1 maj 2008

Ett smart drag

De senaste dagarna har avlösts av smarta drag. Inga stora, omvälvande... utan snarare små som gör tillvaron lite lättare. Gårdagens valborgsfirande var en av dessa dagar. På väg till jobbet insåg jag att det inte skulle bli en supervarm dag, så jag bad Alex att ta med vantar och en filt. Självklart var det ett riktigt smart drag eftersom nattbussen inte dök upp trots att information om att bussen skulle gå fanns på skanetrafiken.se.
Det var även ett smart drag att fånga en taxi för annars hade vi nog fått sitta kvar på delfinens busshållplats ett bra tag.

Men idag har jag gjort, vad jag tror kanske är, vårens bästa köp. Jag har köpt en router! Det är faktiskt grymt skönt att sitta i soffan, framför TV:n och blogga! Dessutom har jag köpt ett par nya jeans, två nya toppar, Clinique rengöringsprodukter, en ny handväska och en regnkappa! Lite shopping får man göra!!! :-D

Ikväll har Fredde varit här och ätit middag. Han är på besök från London och han och Alex har försvunnit iväg på fest nu. Jag stannar hemma med Björne som blev totalt speedad av gårdagens alla aktiviteter, stackarn.

Hoppas alla har haft en trevlig, om än lite kylig valborg! Det hade nämligen jag!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sofia o Alex !

Jättetack för det fina sommarsetet !!!

Man blir så glad =)

Kram Vi ses !
/Familjen Nicklasson