onsdag 28 maj 2008

Grymt konstigt!

Idag har jag sett en väldigt underlig sak.... eller egentligen inte, åtminstone inte om det varit det jag trodde att det var. Am I maaking any sense?
Det kom in en tjej i butiken i dag. Hon vari min ålder och jag tog genast för givet att hon skulle stå på scen senare under dagen. Anledningen? Hennes kläder och hennes makeup. Hon hade på sig höga silvriga sandaletter (rätt normalt), en volangkjol i puderrosa spets (sådär lagom kort) och något som liknade en väldigt flickigt, prålig uniformsjacka i vitt (hade kunnat funka till ett par jeans). Nu kommer det värsta; Makeupen. Ni som känner mig vet att jag jobbat med teatermakeup och det här såg ut som något en nybörjarmaskör hade kunnat åstadkomma. Hon hade en alldeles för mörk och kraftig foundation som slutade halvvägs på kinden och dessutom var den inte ordentligt pålagd kring munnen eftersom hon hade en ganska ordentlig blek ring runt munnen (nu ska ni veta att jag uttrycker mig MILT). Hennes BLÅA ögonskugga var nog... jag kan inte ens beskriva hur illa det såg ut. Det var inte för mycket, bara extremt dåligt pålagt! Ärligt talat var denna makeup det absolut värsta jag NÅGONSIN sett!

Och jag gjorde givetvis bort mig så fort hon kom fram till kassan eftersom jag frågade vilken uppsättning hon var med i... Gissa om jag ville försvinna när hon tittade på mig frågande. Men, jag tror jag lyckades klura mig ur det för sedan började hon prata om hur gärna hon ville bli skådespelerska, men att hon tyvärr inte hade något på gång för närvarande. Ojojojojoj

Jag var nästan på väg att tipsa henne på något sätt om hur man lägger en ordentlig makeup, men jag kände att det redan "var försent". Det var nämligen ett Vigselbevis hon lämnade in för inramning...

Kram

Inga kommentarer: