lördag 3 maj 2008

Att utnyttja möjligheterna

Jag har bott i Lund i åtta år och har aldrig tyckt att jag utnyttjat möjligheterna som finns i den här staden tillräckligt bra. Och då menar jag sådana enkla saker som t.ex. uteserveringar. Detta skyller jag oavkortat på att jag bott för långt ifrån centrum och dessutom ÄR jag ju faktiskt väldig hemmakär. MEN, nu ska det bli ändring på det. Jag jobbar ju numera i stan istället för att sitta fängslad på Nova och stadens tillgångar finns alltså ovanligt nära till hands. Idag var Ann-Sofi och Tobias inne en sväng hos mig på jobbet och berättade att det skulle bli lite livemusik på torget, så varför inte utnyttja tillfället och stanna i stan en stund efter jag slutat?

Jag ringde Alex, och tillsammans med Ansi och Tobias tog vi en härlig lunch på Stortorgat efter att ha lyssnat på Svante Turesson, ett annat bra band och Idol-Amanda. Nice! Jag hoppas det blir fler gånger...

På en mer allvarlig not så har jag lite problem med Björne. Vet inte om jag skrivit att han för tillfället undergår behandling mot rävskabb. Han får också klådhämmande medicin eftersom han länge har kliat sig väldigt mycket...över hela kroppen. Dessutom har han det här bettet på insidan av låret som, efter att han kliat sönder det, har börjat se riktigt otäckt ut. Inte lika nice!
Om det är någon som varit med om, eller sett något liknande, så får ni gärna skriva och tipsa om vad jag ska göra för att han ska sluta KLIA!

Ha en riktigt trevlig kväll allesammans!
Kram

Inga kommentarer: