onsdag 23 april 2008

Tvilling-tvilling

Som alla mina nära vänner och släktingar vet så är jag inte bara tvilling helt fysiskt utan ochså helt astrologiskt eftersom vi är födda den 29 maj. Det är därför följande dialog är ganska intressant:
Prolog: På jobbet har vi kort liggande på disken med astrologiska tecken. Idag låg tvillingarna överst. En kvinnlig kund kommer fram och säger:
Kunden: Åh, jag är tvilling...
Jag: Jag också, men dom där korten stämmer inte riktigt på mig
Kunden: Jasså? Fyller du år nära ett annat tecken?
Jag: Nä, inte direkt, men till sättet är jag mer skytt.

Och nu kommer den intressanta biten:
Kunden: Jaha... jag fyller år den 29 maj
Jag: Jag också!
Kunden: Vad kul! Vilket sammanträffande. Men jag är inte bara född i tvillingarna jag har en tvillingsyster också.
Jag: JAG MED!
Kunden: Är det sant? Du har möjligtvis inte barn?
Jag: Nä, inte än.
Kunden: Jag har nämligen tvillingar..
Jag: Jag ser fram emot att skaffa sådana också!
Kunden: Lycka till! Hej då!

Coolt va?
Kram

Inga kommentarer: