måndag 29 september 2008

Tjejmiddag med konsekvenser

Har haft en väldigt trevlig helg, med hemmamys i fredagskväll och tjejmiddag i lördags. Vi var ett lite blandat gäng hemma hos Ann-Sofi och pratade om allt från.... nä, vi täckte nog in allt. Jag vet inte hur länge vi var samlad trupp, men jag och Karin stack strax över tre på morgonen, och då hade vi självklart hunnit prata ännu lite mer.

Men, som många av er vet så har jag lite problem med min rygg. Vad ni också vet är att jag står MYCKET på mitt jobb. Detta har visat sig ställa till problem när jag sitter mycket. Jag har väl inte tänkt på det så där jättemycket förrän jag avverkade sommarens första 30-årsfest. Denna sommaren har jag dessutom avverkat en hel del trettioårsfester och två kräftskivor som gett samma resultat: En Sofia som får stå upp vid bordet för att jag inte vet var jag ska ta vägen på grund av smärtan i min rygg. Detta är (till skillnad från hur det låter) inte medan vi äter utan senare under sittningen när man redan suttit ett par timmar.

Detta hände även under tjejmiddagen, men det var inte riktigt illa förrän i går. Jag har haft ont i ryggen förr och jag kunde både stå, gå, cykla, springa, sitta och ligga utan att ha speciellt ont, men jag har aldrig haft ömma kotor på det sättet som jag har nu. Två, eller tre kotor mitt i svanken är varma, lätt svullna och väldigt ömma. Det blir naprapaten nästa.

Trots allt så blev det både hustitt, shopping och en cykeltur med Björn igår och eftersom det blev en ganska sen kväll i lördags, så somnade jag sött i soffan vid 23-tiden.

Kram

Inga kommentarer: