söndag 5 oktober 2008

Ready-made

Jag hade en riktigt bra dag på jobbet igår! Vi har ett så kallat inspirationsfönster (skyltfönster) med lite olika inramningar (med mycket fantasi) för att inspirera våra kunder. De senaste veckorna har det fönstret gått i höstens färger; rött, guld, orange, brunt och svart och det har dragit många blickar till sig. För cirka en vecka sen sålde vi en av de mindre tavlorna i fönstret för ca 900 kr (bild från vårt eget bildsortiment, specialskuren svart Passepartout och kvalitetsram i guld). Vår "huvudattraktion" i fönstret är ett experiment som jag gjort. Vi hade ett söndrigt tryck på duk som jag gick lös på med nål, tråd och färgat papper. Sedan ramade vi in den i en lite svulstig kvalitetsram som passade motivet perfekt. Igår gratulerades jag för den lyckde tavlan strax innan kunden ifråga köpte den!!!! Jag berättat om omständigheterna kring tavlan, och kunden var helt exalterad. Jag fick 1900 kr för en ready-made som jag gjort! Coolt va!!!!

Kram

1 kommentar:

Kristina sa...

Vad roligt! Grattis till både dig och den nye tavelägaren. Kram