måndag 27 oktober 2008

Hårt jobb ger stora belöningar

Förra veckan var lite tuff... mycket somskulle fixas och grejas och två tredjedelar är ju inte fy skam. Björn blev kastrerad i torsdags och samordning kring det faktum att han kastrerades i Tomelilla var inte helt enkelt, men det fixade sig fint.

Vår kran i köket började droppa för ett tag sen. Sen började den droppa mer och i förra veckan rann det ur den... Det var helt enkelt dax att byta ut den. Alex researchade en hel del, men vi hade satt en budget som inte riktigt överensstämde med det utseende i ville ha. Efter nyheter om att få kran och rörarbetet i julklapp av Lotta gav sig Alex och Lotta ut i mitten av veckan för att inhandla en kran, medan jag fixade rörmokare, vilket inte var så enkelt. Jag ringde till 14 olika firmor!!!

Sist, men absolut inte minst så fick vi reda på av vår lilla styrelsetant på gården att en murare skulle komma och riva och sedan bygga upp vår mur kring uteplatsen. Men vi var tvugna att ta bort glaskonstruktionen först. Vad som försvårade hela arbetet var att Alex och Jag inte fick något nummer till muraren (det har vi fortfarande inte fått) och eftersom vi kommit hem rätt sent om kvällarna, så har det varit ett rätt besvärligt arbeta att utföra...

ALLA SOM INTE ORKAR LÄSA KAN HOPPA ÖVER DETTA STYCKET!
JAG HIGHLIGHTAR DET VIKTIGASTE!
I tisdags skrev jag en lapp till muraren som jag satte upp inne på vår uteplats för att ursäkta att vi inte gjort det arbete vi blivit tillsagda att göra. Jag skrev att vi inte fått reda på av styrelsen när han skulle komma och att vi inte hade de verktyg som krävdes. Dagen efter fick vi en utskällning av samma styrelsetant + uppbackning. De sa att de läst lappen (som satt INNE på vår uteplats) och sa att vi visst fått tillräcklig information. Vi fick även reda på att om vi inte har verktygen så får man köpa dem. Alex och jag ringde Lotta och mor och far och samordnade en slägga, en metallsåg och en bra skruvdragare som vi kunda ha dagen efter.
På onsdagen var Alex ledig och skulle ordna lite saker på förmiddagen innan han hämtade upp verktygen som mor lämnat hos mig på eftermiddagen.
Redan på onsdagsförmiddagen så var dock vår lilla styrelsetant inne på mitt jobb(!) och meddelade att muraren varit där på morgonen (medan jag fortfarande var hemma), sett att glaskonstruktionen inte var nere och stuckit igen. Då sa jag: "Vad synd att han inte ringde på, då hade han fått reda på att vi har fått tag på verktyg och kommer fixa allt i eftermiddag." Varpå styrelsetanten säger: "Nämen, det arbetet har ju inte ni med att göra och bara så ni vet det så har Bostadsrättsföreningen lite verktyg, så hade ni frågat Miroslav (vår vaktmästare) så hade ni säkert kunnat lånat något av honom!"
Okej!!!! Det var ju bra nyheter på tok för sent! Tack för det!

BÖRJA HÄR IGEN!
Vårt jobb blev i alla fall gjort på eftermiddagen i onsdags och sen dess har vi varken hört något av eller om muraren, eller styrelsetanten. Vi får väl se när jobbet blir gjort!

Kram

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilka idioter till styrelse! Undrar om sådana små störiga tanter dras till såna uppdrag (jag tänker på våra styrelsetanter i vårt hus...)?
Men bra att det blev fixat till slut - ser fram emot att komma förbi och se allt nytt snart! Kram!

Kristina sa...

SUCK! Vissa människor har verkligen inget bättre för sig.Och vänder och vrider bekvämt på sanningen efter vad som passar deras agenda bäst. Jag hejar på er! Kram.