onsdag 29 oktober 2008

Ensam vecka med mycket närhet

Den här veckan har Alex varit väldigt upptagen och det kommer han vara resten av veckan med. Han är alltid hemma sent måndagar och onsdagar på grund av bandyn, men den här veckan är extrem. Måndag - träning, Tisdag - rockkonsert i Köpenhamn, Onsdag - träning, Torsdag - repa inför spelning i helgen, Fredag - middag med familjen (detta gör vi tillsammans!), Lördag - Finnfest med bandylaget... och förhoppningsvis är han ledig på söndag, men jag är inte säker, han ska kanske coacha.

Denna situation har resulterat i närhet. Vi väcker varandra om morgnarna för att säga hejdå, och ge bort en liten puss. Vi tar en extra minut att prata med varandra och pussas lite grann när vi gör vårt eftermiddagsbyte* och vi skickar sms till varandra och gör vår vardag lite lättare genom att göra något hemma vid varje ledigt tillfälle, som tvätta, plocka undan, diska undan och laga mat. Allt utan att undvika det vanliga tjatet. Om kvällarna, när Alex väl kommit hem, somnar vi trött hand i hand med Björn mellan oss.

Jag saknar honom, men närheten är faktiskt underbar!
Kram

*Eftermiddagsbyte = På morgonen går den ena till jobbet med Björn medan den andra cyklar. Oftast går jag med Björn eftersom Alex börjar tidigare. På eftermiddagen bytar vi: När Alex slutat vid 4 eller 5-tiden kommer han till mitt jobb, lämnar cykel till mig och går sedan hem med Björn, och så cyklar jag hem när jag slutat!

1 kommentar:

Familjen Wiman: sa...

Ni tar verkligen väl hand om er lilla sötnos till hund! Ingen kan påstå nåt annat!!!

Många kramar Maria m fam.