lördag 9 februari 2008

Våren gläntar på dörren

Utan tvekan börjar våren hälsa på! Vintergäcken blommar för fullt och jag har gått helt utan vantar idag, till och med när jag varit ute med björne. Det har varit en underbar dag i Lund!

I gårkväll var jag och Alex uppe hos våra grannar och drack drinkar. Man kan väl säga att vi hade en liten provsmakning. Det dumma var bara att den absolut godaste drinken var den allra första, och sen var det svårt för de andra att mäta sig med den. Och när jag säger alla andra så menar jag verkligen många. Jag tror vi var uppe i 10-11 drinkar, dock alla serverade i cocktailglas (även de som egentligen var longdrinks) och jag och Anna drack inte upp de sista fyra... men det var väldigt trevligt och det var kul att testa lite olika drinkar. Favoriten hette Creamsicle och var egentligen en longdrink, men eftersom basen är grädde rekommenderar jag varmt att dricka den som cocktail, gärna med lite riven mörk choklad på toppen.

Idag trodde jag att jag skulle få en lite trög start, men jag hade fel. Lite sovmorgon unnade jag mig, men annars var det en härlig förmiddag. Vid tolvtiden träffade jag Mona och Lotta på Capa och bara hängde lite medan Mona blev klippt och sedan blev det en tur till Kristina som ville ha lite smakråd. Ikväll kommer Tina hit och självklart blir det melodifestival på TV:n! Imorgon ska vi på konsert i Köpenhamn, men mer om det då!

Kram

1 kommentar:

Familjen Wiman: sa...

Vann de rätta låtarna? Nä, tycker vi! Vi hejade faktiskt lite på E-type/Poodles..
Ha en trevlig dag i Köpenhamn imorgon. Vi ska ut i skogen med ett par vänner, första gången för Emilia. :)
Kram från oss.