söndag 17 augusti 2008

Barn, barn, barn...

Dom blir allt fler och fler i vår vänskapskrets. I torsdagsnatt blev Alex vän Anders appa till en liten dotter och i helgen har vi firat Gabriel Kaas Nevalainens dop. Mona och jag åkte ut till Ystad i fredagskväll efter jobbet för att egentligen möta upp med Henrik för att öva sång, men åkte istället direkt till Strandbaden, eftersom Henrik fick förhinder. Istället fick vi umgås med mors och fars gäster som fick stå ut med att vi viasde upp outfits innför dopet och högljutt övade på våra stämmor.

På vägen in till Lund igen i Lördags tog vi med Henrik på vägen och vårt framträdande i kyrkan gick utmärkt. Vi fick som vanligt mycket beröm och Camilla och Andreas (förändrarna) var överlyckliga. Sedan fortsattte kalaset med kakbuffé som förutom två tårter var totalt skapad av pappa Andreas. Otroligt gott, men väldigt mäktigt! Kakkalaset lämnade jag och Henrik vid 17-tiden och sen hann jag med att pröva mitt nya löshår och sy lite innan jag stack vidare till del två av dopet. Camilla och Andreas hade bokat bord för 36 personer på Fellini och med förbokad mat blev kvällens middag, dagens höjdpunkt! Vi hade jättetrevligt!

Idag väntar jag på att mor och far ska komma och lämna Björn som har spenderat helgen i Strandbaden. Alex har varit i Staffanstorp i helgen och firade starten av Premier League och nu springer jag runt och städar lite sporadiskt.

Dax att sprin ga vidare med andra ord!
Kram

1 kommentar:

Familjen Wiman: sa...

Känner du dig sugen? hi hi

Tittar in i butiken en dag i veckan, har ett uppdrag till dig. Inget jobbigt (tror jag)..

Kram Maria