onsdag 6 augusti 2008

Days in the sun

Mina huvudsakliga syssla under semestern har varit att sola och bada och njuta. Snacka om att jag tajmade in veckorna rätt så bra för det har verkligen varit strålande väder i åtminstone 1 och 1/2 vecka i streck och det var i princip hela min semester!

Solandet har dock emellanåt avbrutits av långa promenader med hundarn, fikapauser, underbar läsning, lite sömnad och tillochmed lite golfspelande, och då menar jag givetvis minivarianten!

Så, i ett par korta inlägg har jag beskrivit min semester i stora drag, nu är det dax att reflektera över en av dagens händelser.

Idag kom det in en äldre dam som frågade efter om hennes tavla (beställd från Tranås) var färdig. Alla komponenter fanns på plats, men jag hade inte monterat den. Tanten blev så irriterad att hon bestämde sig för att ta tillbaka sin bild och strunta i den nya ramen. Även om jag sa att jag kunde fixa det på en halvtimme så vägrade hon. Hon sa att hon redan väntat för länge. Det har bara gått 11 dagar sedan hon beställde den och den normala väntetiden är 10-14 dagar så hon har ju absolut inte väntat för länge.... Vissa kunder förstår man sig helt enkelt inte på.

Kram

Inga kommentarer: