måndag 25 augusti 2008

Regnhelg vid havet

Alex och jag stack nästan direkt till Strandbaden efter jobbet i fredagskväll och möttes av nygrillat... inte helt fel. Däremot skulle man kunna säga att lördagen den 23 augusti var mer fel, eftersom den regnade bort! Det stoppade dock inte oss! Vi tog en runda till Simrishamn, men det var knökfullt på caféerna så vi bestämde oss för att åka hem och fika, men jag gjorde ett rätt stort inköp innan vi begav oss hem.

Jag har funderat en hel del på att investera i ett par ordentliga, snygga vinterstövlar och nu har jag hittat dom perfekta! Jag tycker inte så mycket om en massa detaljer på stöveln, de ska helst inte ha några spännen eller något sånt och så hittade jag de här Timberland-stövlarna! 1800 spänn, men det får det faktiskt vara värt!

Fram emot kväll till begav vi oss (i bil) till Kräftskivan hos Hasselgrens vars stuga egentligen bara är cirka 700 meter från vår stuga, men regnet var så intesivt så mor var snäll och skjutsade oss. Kvällen gick ut på att sjunga så mycket och så högt som möjligt och det var jätteroligt. Vi är ett så larvigt gäng och har man ingen stereo så får man helt enkelt sjunga istället... Dessutom var sånghäftet en av kvällens höjdpunkter (Svårt att förklara, det måste ses live)!

Söndagen spenderades lite framför teven och OS och lite i renoveringsstugan som äntligen börjar få ordentliga innerväggar, efter ett långdraget eldragande. Givetvis lyckades jag, precis innan vi skulle åka hem vid 20-tiden slå i min lilltå i en tröskel och flika upp en stor bit hud, så nu kan jag ju inte använda mina nya stövlar förrän smärtan och svullnaden har släppt. Typiskt.

Kram

2 kommentarer:

Familjen Wiman: sa...

Så fina stövlar du hittat! Vill oxå ha..

Kram Maria

Änton sa...

Myckt bra stövelval! Avundsjuk-syster-alert...