söndag 3 augusti 2008

Tillbaka till civilisationen...

Det har inte hörts från mig på ett tag, jag vet, och varför jag inte skrivit fram till den 20 juni finns det ingen ursäkt för eftersom jag fortfarande befann mig i Lund då. Därefter är det dock en helt annan femma. Jag har nämligen befunnit mig i Löderup strandbad dit inga nätverk når, men dock solen i stora doser! :D

Jag tänker inte berätta om min två veckorssemester i ett svep utan nämna det som är värt att nämna... i ett antal kortare inlägg, som tillexempel min underbara solbränna som är resultatet av cirka en och en halv veckas soldyrkande. Så underbart! Lagom till jobbstart har givetvis solen dragit sig tillbaka och Lund är inte alls lika charmigt som Strandbaden, men värmen, som gärna blåser bort med havsbrisen på landet, stannar kvar lite längre i stan och tillåter mig att göra sånt som att sitta halvnaken i hundrasthagen och försöka läsa färdigt en av semesterns romaner!

Vår sommarstuga är en perfekt plats att komma nära den del av naturen som ligger mig varmast om hjärtat, nämligen havet. Hade jag varit mer av en ensamvarg hade det funnits otaliga tillfällen att ta med sig en stor kopp te ner på stranden och meditera under en månfri stjärnhimlen där aftonstjärnan lyser starkt nog att skapa en mångata över vattnet, men jag har uppskattat tiden men min stora familj och faktiskt tagit vara på tillfället att spendera så mycket tid som möjligt med dem! Vi har solat, badat, promenerat och ätit gott tillsammans och bara varit, och det är lite tråkigt att plötsligt vara tillbaka i Lund!

Därför slänger jag nu ut denna "inbjudan" om att jag är i stan och gärna vill spendera kvällar och helger med vänner som har tid för och med mig!
Back in business alltså!
Kram

Inga kommentarer: