måndag 11 augusti 2008

Paradoxala dagar

Min helg har varit paradoxal. I lördags sydde jag i princip färdigt min klänning (kommer snart bilder) och sedan var det fest på kvällen. Alex och jag delade på oss och firade på vars ett ställe en 30-års/bröllopsfest och en födelsedag/kräftskiva. Det var en riktigt trevlig kväll. Sedan kom de dåliga nyheterna. I söndagsmorse fick jag reda på att Alex morfar gått bort efter att ha varit sjuk i ca 7 månader. Strax innan nyår fick vi reda på att han fått en tumör i hjärnan och han fick reda på att han kunde ha allt från 2 månader till flera år kvar att leva. Jag hade inte räknat med att det skulle gå så snabbt. Alex var som tur var hemma hos sin mamma när de ringde från boendet och de kunde trösta varandra. De hade båda två räknat med att det var dax och Alex var sorgsen, men inte överväldigad, när han kom hem.

På söndagen kom Mona och Henrik hit för att vi ska sjunga på dop till helgen och behövde öva. Det gick jättebra och det var kul att träffa Henrik igen som jag inte sett på länge.

Det är underligt hur människan kan växla så i sinnesstämmning.

Inga kommentarer: