tisdag 5 augusti 2008

Semestershopping

Trots en hel del slappande har jag givetvis hunnit med en del shopping också de senaste tre veckorna, dock inte till mig själv vid alla tillfällen.
Trots lite halvkass väder i mitten av juli åkte jag och Alex till Sjöbomarknad på min andra semesterdag. Där fick jag mest springa ärenden till Mona och dessutom köpa lite marknadsgodis till Mariette som inte själv lyckats klämma in ett marknadsbesök. Det var mysigt och vi klarade oss undan regnet!

Veckan därpå utnyttjade vi en ganska halvsolig onsdag till att åka till Köpenhamn. Linda, Rasmus, Håkan, Mona, Alex och jag strosade, shoppade lite och åt gott hela dagen innan vi tog tåget hem igen. Jag hittade en fantastisk servis i en designbutik som heter "Hay" som jag blev RIKTIGT sugen på... helt klart värd att önska sig i julklapp eller trettioårspresent (nästa år alltså).

Semesterns mest tillfredställande shoppingtur gjorde jag och Malin J i Malmö, i tisdags( med barnen på släp). Vårt mål var att hitta en klänning som Malin ska ha på bröllopet i september. Solen gassade och barnen var gudasnälla men Malin och jag var på vippen att ge upp när vi gick in på Hansakompaniet och Claire.dk. Äntligen ett ställe med lite festklänningar och hur många som helst att välja mellan. Och givetvis, där fanns den perfekta! När dagen var slut hade vi shoppat klänning, skor, armband och halsband till Malins bröllopsoutfit och dessutom, båda två, shoppat loss på Noa Noa eftersom de hade superrea!

Shoppingstatus under semestern: Liten men naggande god!
Kram

Inga kommentarer: