onsdag 27 augusti 2008

Räddhare

Jag har en väldigt lättskrämd hund. Igårkväll tränade vi lite olika trick och jag hade Björns hundgodis i en ny påse. Vanligtvis brukar jag ha godisbehållaren lite mer undangömd, eftersom det inte är den han ska hitta, men när påsen började bli tom tog jag fram den och busade lite med den. Ni skulle sett hundskrället hoppa! Han blev jätterädd och sprang iväg och gömde sig bakom soffan som Alex låg i. När jag kallade fram honom igen så satt han verkligen och led med bakdragna öron, sänkt huvud och svansen mellan benen. Jag kunde omöjligt få honom att slappna av i närheten av godispåsen.

Jag skulle ju aldrig kunnat lämna situationen så här, så jag var helt enkelt tvungen att försöka lösa det. Efter att ha dragit fram Björn från bakom soffan en andra gång la jag honom i Alex trygga famn och la godispåsen sidan om. Uppenbarligen är Alex famn verkligen trygg för det tog inte många minuter innan Björn bet i påsen, sniffade på den och var helt avslappnad.
Ibland förstår jag inte riktigt hur han funkar den där lilla fjanthunden...

Kram

Inga kommentarer: