måndag 31 mars 2008

Doft av värme

Har ni någongång tänkt på hur det doftar i luften när det börjar bli vår? Inte blommer eller så utan hur den uppvärmda marken dofter när det det drar in kallare luft fram mot kvällen. Jag märkte det första gången när jag upplevde våren på Malta och har inte tappat denna fantastiska förmån sen dess.

Vi har haft en riktig vårdag idag här i Lund. Solen har strålat ut värme trots att den inte har synts hela tiden. Förra veckan låg det 5 cm snö som begravde påskliljorna ute i trädgården och idag strålade påskliljorna ikapp med solen! Uppenbarligen är det något varmare i London och i Rom, men jag vågar påstå att mina utomlandsboende vänninor kommer sakna den lundensiska våren! Jag lovar, jag ska försöka dela med mig av den.

Kram

2 kommentarer:

Familjen Wiman: sa...

Håller med dig! Vilken härlig dag vi haft!! Man blir verkligen lycklig när solen skiner.

Kram Maria

Lovisa sa...

Även om jag har haft en härlig dag i Rom idag med tjugo grader varmt och iskaffe på uteservering så kommer jag sakna magnoliorna!

Kram/L