lördag 29 mars 2008

Sång i alla sammanhang

Dagen har varit väldigt koncentrerad på sång idag... och ändå inte i den mest naturliga mening. Jag har nämligen inte sjungit själv. I förmiddags satt Alex och spelade och sjöng. Frisbee ska ha spelning på "Bonnamarknaden" i Staffanstorp i början av maj, och en ny spellista kräver extra mycket övning.

Nästa sångreferens diskuterades fram i samband med frågan om hur man skulle ta sig an isolering, under en längre tid, i en totalt mörklagd cell. Min slutsats var att min kreativa hjärna hade fått ta över, både vad gäller hörsel och syn... alltså sång!

Och slutligen: Det har varit premiär på sångtävlingen "Körslaget" på tv4 och jag hade gjort allt för att vara med i en av dom körerna, inbiten körsångare som jag är...eller var.
Bra var det i alla fall och Agnes kör var lätt en av de bästa, medan Lindas kör utan tvekan var sämst. Bara så ni vet!

Kram

1 kommentar:

Familjen Wiman: sa...

Hej Sofia! Såg oxå körslaget ikväll eller i alla fall delar av den. Tyckte Lottas kör gjorde sig bra men jag håller på Siws kör. "Skånekören"!!!!
Min kompis är med i kören, så stolt! :)
Tyvärr kan jag inte komma till Nova imorgon, ett par kompisar kommer på besök. Men säg till nästa gång så kanske vi lyckas då..
Kram Maria