söndag 30 mars 2008

Sommartid i rätta läget

Idag vaknade jag av det sköna ljudet av vår telefon. Mona ringde kvart i nio, dvs kvart i tio och meddelade att Nova väntade på oss. Ja, köpcentrat alltså. Vid halv tolv var vi på plats och trots min fina inbjudan på bloggen igår var det ingen som nappade. Men det gör faktiskt inte så mycket när man, som jag, varit en del av Nova-familjen!

Först blev det en sväng in till Maria på Marty som berättade för mig att Stella, Christian och Helenes bebis kommit - fyra och en halv vecka för tidigt! Sedan hälsade vi på Magnus och gänget på Stadium eftersom Mona skulle köpa skor och sedan fick Christian på mitt fd jobb, Kahls, en påhälsning och en kram. När vi väl var där passade vi på att fika med Sven (min nuvarande kollega, Daniels, pappa som är en trogen Kahlsbesökare). Givetvis tittade även Daniel förbi! Efter fikan som varvats med shopping träffade vi på Dimitri som tillhör Servicepersonalen på Nova och som också ofta tittade förbi på Kahls. En snabb vink till Linda på Kick´s blev det också innan vi begravde Mona under en hög med kläder i provrummet på Topshop: En hellyckad dag på Nova med andra ord!

Ikväll har även Håkan kommit förbi och vi har nyss avnjutit Alex suveräna Chili con Carne. Nu är systra mi med sambo hemma och Alex är och spelar bandy. Lite tv-kväll för mig och Björne med andra ord!

Kram

Ps. Har förresten äntligen målat mina Monstreablad på sovrumsväggen... kräver lite mer finlir, men jag är rätt nöjd faktiskt...

2 kommentarer:

Linda sa...

Du måste visa en bild på bladmålningen när den är klar! Låter spännande!
Kram

Familjen Wiman: sa...

Jag såg din fina inbjudan till fika på Nova, tyvärr kunde jag inte. Men som du vet så älskar jag kaffet på Kahls så säg till nästa gång... :)

Kram Maria