lördag 29 mars 2008

Utveckling och kreativitet

Det händer hela tiden nya saker på jobbet som är utvecklande och kreativt befriande. Vi har skyltat om vårt fönster och det enda vi fått är en stor "tapet; en bild av en fåtölj och ett litet bord vid en grön vägg, och information om att vår Tavelfestival ska sätta igång. Så vad gör man med denna informationen? Jo, man tänker ut ett tema... i vårt fall katter (av alla saker) och gör coola inramningar och hänger upp dem snyggt i fönstret. Trots att en enkel bild kan kosta 49 kr kan den med en sygg passepartout och en passande ram kosta över 500 kr, och gissa hur kul det är när man säljer en av dem... eller två!!!! Skitcoolt! Det innebär liksom att det är någon som hänger upp MIN design på väggen! Det är verkligen otroligt belönande!

Jag börjar dessutom komma in i rutinerna lite bättre och gjorde veckobeställningen nästan helt själv... fick en liten knuff av Torbjörn angående vilken länk jag skulle välja i vårt gallerixnet, men annars fixade jag det helt själv. Det känns bra. Jag är ju en fixare så jag tycker ju det är, rent ut sagt skitkul, att lösa saker och ting av egen maskin.

I torsdags pratade jag med Kristina och hon fick mig att genast skaffa skype så att vi kan prata ordentligt utan att betala multum och igår hade jag lunch med Linda ochLovisa. Lovisa åker till Rom idag och vi kommer sakna henne, men skype kan än en gång vara till stor nytta och så kommer vi ju givetvis höra om allt via bloggen!!!!

Idag blir det fixdag hemmavid och imorgon blir det en liten shoppingtur med Mona. Om det är någon som är sugen att hänga på eller bara träffas för en fika så är det fritt fram! Hör av er bara!

Kram

Ps. Bild på skyltfönster kommer inom kort, men kom gärna in en sväng om ni har vägarna förbi!

Inga kommentarer: