onsdag 2 maj 2007

Att börja blogga

Gud vad svårt det här var då!
Jag har skrivit dagbok i många år och vetat exakt av vilken anledning jag behövt lätta mitt hjärta, så detta borde vara enkelt för mig. Eller det är i skrivadets stund fortfarande min övertygelse i varje fall.

Anledningen till att jag tycker det är svårt är kanske för att jag inte direkt behöver lätta mitt hjärta. Jag meddelar härmed att jag kommer blogga för skojs skull och därför skriva om saker som intresserar mig mer än just mina egna jäkla problem!

En av mina huvudämnen kommer vara kläder, men inte mode. Jag kommer även diskutera utseende, men inte någon generell idé om skönhet och yttre utan om utseende och hur man, om man vill lyssna till mitt babblande, kan vara nöjd med sitt eget utseende utan att slå knut på sig själv.
Sen får vi se var vi hamnar ämnesvis.

Jag och min vän Kristina har rensat antal garderober och det känns lite grann som om vi har startat ett slags movement bland våra vänner och familjer. När vi nöjda meddelade till våra nära och kära att vi rensat varandras garderober, STEN HÅRT, fick vi genast inbjudan att rensa andras garderober i sann Trinny och Susannah-anda. Nu pratas det om våra garderobattacker bland släkt och bekanta. Vårt handlande har spridit sig från centrum av vår bekantskapskrets till periferin. En "movMEnT"!

Nu ska jag inte sticka under stol med att vi faktiskt gör lite mer än att slänga halva din garderob. Vi hjälper även till med att matcha outfits du redan har och tar dig på en shoppingtur, om du så önskar. Det allra viktigaste är att vi är brutala ärliga angående vad du klär eller inte klär i!

Oj , gjorde jag precis ett litet reklaminslag? Inte alls meningen...men om det finns intresse för att rensa ut, gallra, städa undan och fräscha upp. Då finns jag här!

Det får räcka för nu!
Kram

2 kommentarer:

Kristina sa...

Välkommen till denna värld! kram (snart ses vi)

Lovisa sa...

Hej Sofia!
Vad kul att du har börjat blogga!
Stor kram,
Lovisa