onsdag 30 maj 2007

Ett år äldre!

Ja, då var man lite äldre! Det känns bra. Dagen igår var härlig och givande. Jag fixade en massa saker under dagen; städade, var och klippte mig, köpte ingredienter till chokladkaka och fixade morsdagpresent och present till Mona. Så är det ju om man är tvilling, man måste alltid själv köpa en present och ge bort. När vi var yngre gjorde vi det aldrig. Ett år gav vi varandra vars en hundralapp så att vi kunde gå ut på kvällen. Nu är det lite skillnad. Vi bor inte i samma rum eller lägenhet och vi träffas inte så ofta, så då känns det faktiskt mer självklart att man ska köpa födelsedagspresenter till varandra!

Jag fick bra presenter. Bikini och klippning av Alex. Fyra fat i olika storlekar + 400 kr i presentkort på Indiska från Linda, Rasmus, Sanna, Zandra, Mona och Håkan. Lite småprylar från Barcelona; tre skissblock och en bok om Gaudi som mor och far köpte när dom var där + 600 kr som jag tror jag kommer köpa tyg för! Håkans föräldrar fick jag en blomma av och Alex mamma gav mig en av hennes designade ljusstakar.

Det blev kaffe och tårta på kvällen och alla ovan nämnda, utom Lotta, var här. Jättetrevligt att alla kunde komma en tisdag!

Min favoritstund på dagen var när Alex kom och väckte mig med frukost på sängen. Drickchoklad med grädde, juice och köttahästar*. Fyra bitar var till efterrätt...det var sylt på dom! Mmmmm.

Många Kramar!

*För er som inte vet vad köttahäster är så kommer receptet här: Smöra en macka som vanligt och lägg ost på. Det funkar med vilket pålägg som helst, men ost är godast. Ta fram en kniv och dela mackan i delar lagom stora för en munsbit. Servera! Färdiga Köttahäster!
Fråga mig inte var namnet kommer ifrån!

4 kommentarer:

Kristina sa...

Kram!

Jóna sa...

Hej Sofia
Grattis i efterskott. Vad roligt att du fick en bra födelsedag.

Kramar
Jóna o Rickard

Lovisa sa...

STORT grattis gumman, kram!

Joachim sa...

Gratulerar på bemärkelsedagen mina kära kusin...