fredag 11 maj 2007

Eurovision songcontest T minus 23:11:07 and counting....

Eller hur man nu säger!

Idag har jag sagt till min chef att han inte fick gå hem när han ville (kl 17.00) för att jag inte tyckte att vi kommit tillräckligt långt i vårt arbete för dagen. Det kändes bra! Han stannade dessutom längre än jag (jag jobbade givetvis över jag också, men bara 15 minuter).

Förresten börjar "Sverige dansar och ler" alldeles strax och eftersom mina goda vänner Linda och Jonas säger att det är bra, så får jag väl ta en liten paus i bloggandet! Jag återkommer alldeles strax!

Eurovision songcontest T minus 22:34:19 and counting....

Ok, det var faktiskt inte värt att blogga skiten ur "Sverige dansar och ler", jag erkänner, det var hästlängder bättre än "Hey Baberiba" och snäppet bättre än "Hjälp". Dessutom innehöll det faktiskt inte alls någon kroppsfunktionshumor, eller åtminstone inte på det mer konkreta sättet. (Väntade ett tag på en eller annan spya, men slapp. Fantastiskt!) Jag låg inte dubbelvikt, och jag kanske inte bokar plats i soffan till nästa fredag, men jag behöver inte heller slå över om jag hamnar där, i soffan, vid 22-tiden, på fredaskvällen.
Linda och Jonas, ni har öppnat mina ögon.

Imorgon på dan blir det en runda till stan. Tänkte faktiskt försöka hitta ett snyggt tyg till en väst, men det är faktiskt riktigt svårt. Det ska vara ett snyggt kostymtyg, gärna brunt eller beiget, helst med en kritstrecksrand i en inte uppenbar färg. Är det någon som kan tipsa mig om var jag kan hitta ett sådant tyg, så gör gärna just det... tipsa!

Om någon vill följa med ut på stan så är det bara att ringa!

Kram

2 kommentarer:

Linda sa...

Yes, följde med ut på stan gjorde jag - tack för en mycket trevlig tripp! Har nu organiserat min nya plånbok och den är så fin så fin!
Apropå länkar i texten (som du skrev till Lovisa) - du har säkert kommit på hur man gör men har du inte det så är det väldigt enkelt: när du skriver ett inlägg så markerar du det ord du vill göra till en länk. Sen klickar du på "länk"-symbolen i verktygsraden (mellan textfärg och textjustering) och lägger in adressen. Lätt som en plätt.
Ha en trevlig melodifestivalkväll!

Lovisa sa...

Precis så, superlätt! Hoppas du får kul ikväll, jag ska se klart på hockeyn och sedan iväg på schlagerfest. Kram!