söndag 20 maj 2007

Till mina äldsta vänner!

Vad trevligt det var i fredags, ute på landet, tillsammans med nästan alla mina barndomsvänner och deras älsklingar. Vi grillade i solskenet och pratade massor, massor, massor! Det är då man kommer på varför man blev vänner från början och varför vi fortfarande håller ihop så tätt.

För alla er som inte är insatta, så har jag turen att fortfarande idag som 28-åring hänga ihop med ett ganska stort gäng barndomsvänner, vi är nio stycken tjejer. De flesta har känt varandra sedan lekskolan, en tillkom i fjärde klass och den sista tillkom på högstadiet. Ibland har vi glidit ifrån varandra och ibland har vissa varit tajtare än andra, men nu är vi nog närmre varandra än någonsin tidigare. Så känner i alla fall jag. Nu har alla dessutom vars en partner och fyra av oss har barn, så vi blir en del när vi samlas. För att hålla vänskapen vid liv träffas vi en gång i månaden. Ibland är det bara tjejerna och ibland får killarna och barnen följa med.

Att hålla ihop så länge, så många, som vi gjort är ovanligt, eller det är i alla fall vad folk har sagt till mig. Det är inte många som känner igen sig i vår situation och jag kan väl bara känna mig priviligerad. Under vår universitets-/högskoletid dök de extrema olikheterna upp mellan oss. Olika intresse, inriktningar och mål. Hade vi träffats under denna tid i våra liv hade vi antagligen aldrig blivit vänner, kanske inte ens korsat väg vid ett enda tillfälle. Vår vänskap är baserad på liknande uppväxtförhållande (oj vad tråkigt det lät!), samhörighet och en hel massa kärlek!


Dagen tips: Håll fast vid vänner! De kommer glädja dig vid många tillfällen i ditt fortsatta liv!

En vän är en människa i vars närvaro man törs vara sig själv.Crane

En vänskap behöver inte vara perfekt utan trofast. Okänd
Kram

Inga kommentarer: